سومین جشنواره ملی حرکت امروز دوشنبه با حضور مدیر کل دفتر فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری‌ ، معاونان و مدیران دانشگاه تهران و دانشجویان در دانشگاه تهران آغاز شد.

دبیر سومین جشنواره ملی حرکت در مراسم افتتاحیه جشنواره گفت: این جشنواره با هدف مستند سازی آثار و تولیدات علمی ، مدیریت دانش و منابع اطلاعاتی تولید شده توسط انجمن های علمی دانشجویی ، معرفی و قدردانی از انجمن های علمی دانشجویی برتر و رتبه بندی آنها و ثبت و انتقال تجارب این انجمن ها برگزار شده است.
افشین متقی افزود: دو هزار و 214 انجمن‌ علمی از دانشگاه های دولتی، پیام نور، جامع علمی کاربردی و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و 120 غرفه از 90 دانشگاه دراین جشنواره حضور دارند.
وی اظهارداشت: 200 میلیون و 100 میلیون تومان اعتبار به ترتیب از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای برگزاری این جشنواره اختصاص یافت.
متقی گفت: شناسایی، معرفی و قدردانی از انجمن های علمی دانشجویی برگزیده در عرصه‌های آموزشی ، ترویجی ، پژوهشی ، فناوری ، اختراع و ابتکار، کارآفرینی، نشریات علمی دانشجویی و هم چنین شناسایی، معرفی و تقدیر از شرکت های دانشجویی صنایع کارآفرین، مدیران مخترع پژوهشگر، خیرین برگزیده صنعت و دانشگاه و ایجاد فن ‌بازار از جمله محورهای این جشنواره است.
وی ادامه داد: در این جشنواره به منظور تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه ، از پنج حوزه صنعتی برتر که با انجمن های علمی دانشجویی همکاری خوبی داشته اند تجلیل می شود.
دبیر سومین جشنواره ملی حرکت اظهار داشت: برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای انجمن های علمی در 150 غرفه، برگزاری 10 پانل تخصصی ، بازدید از برخی صنایع کارآفرین و 15 کارگاه آموزشی از برنامه های جانبی این جشنواره است.
وی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره حرکت امسال از 112 انجمن علمی برگزیده و 70 نفر از روسا، معاونان فرهنگی،‌ مدیران امور فرهنگی، مشاوران، کارشناسان امور فرهنگی و دبیران انجمن های برتر دانشجویی برتر، قدردانی می شود.
دبیر جشنواره ملی حرکت در پایان گفت: اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان متولی انجمن ها و دانشگاه تهران اقدام به برگزاری سومین جشنواره ملی حرکت در محل دانشگاه تهران کرده است.
سومین جشنواره ملی حرکت از امروز یکشنبه تا 22 اردیبهشت ماه در مکان مصلی نماز جمعه دانشگاه تهران برپا است.

شرایط اولیه شرکت در سومین جشنواره ملی حرکت به این صورت می باشد:۱) دانشجوی شرکت کننده در جشنواره حرکت ، تا پایان سالتحصیلی ۸۸ – ۸۹ دانشجو بوده و در زمان برگزاری جشنواره ملی حرکت عضو انجمن علمی دانشجویی دانشگاه خود باشد.

۲ ) آثار و طرح های ارایه شده به جشنواره ملی حرکت باید از سال ۸۵ تا ۸۹ باشد مگر در مواردی که در فرم های مربوطه درج شده باشد.

۳)هر انجمن علمی دانشجویی می تواند حداکثر در ۲زمینه شاخص خود در جشنواره شرکت نماید.

۴) در صورت برگزیده شدن در جشنواره به جز  زمینه های فرم ۹ و ۱۰ لوح تقدیر به نام انجمن علمی صادر می شود نه فرد خاص.

۵)انجمن های علمی برگزیده در زمینه های برگزیده در حرکت ۱ و ۲ ، نمیتوانند در همان زمینه ها وارد بخش رقابتی شوند .اما در سایر زمینه  میتوانند شرکت کنند.

۶) از انجمن های علمی دانشجویی برگزیده دوره های قبل انتظار می رود در بخش نمایشگاهی حضور فعال و جدی تری داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *