دکتر خواجه سروی جشنواره حرکت

در این مراسم دکتر خواجه سروی ضمن تبریک هفته بسیج و تقارن آن با برگزاری جشنواره حرکت اظهار داشت : حمایت از پژوهشگاه ها و پژوهش سراهای دانشجویی که می تواند به عنوان بازویی برای انجمن های علمی دانشجویی باشد ضرورت دارد.
وی افزود: امید است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از تأسیس و تقویت پژوهشگاه های دانشجویی را در دستور کار خود قرار دهد تا این پژوهشگاه ها به عنوان بازوی انجمن های علمی دانشجویی بتوانند فضایی را فراهم آورند که دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فعالیت های تحقیقاتی خود را در این انجمن ها دنبال کنند و جایگاه آنها را در سطح بالاتری قرار دهند.
دکترخواجه سروی، به شهادت رساندن استادان فیزیک هسته ای دانشگاه های کشور و همچنین تحریم برخی از مراکز علمی از سوی برخی پایگاه های علمی بین المللی را نمونه ای از تهدیدات و تحریم های صورت گرفته علیه دانشگاهیان کشور عنوان کردو گفت : این جشنواره گامی مثبت برای مقابله با این حرکات دشمن و نشاندهنده این واقعیت است که دانشجویان و دانشمندان ایران اسلامی در هر شرایطی در راه توسعه و پیشرفت علمی و فناوری کشور گام برداشته و تا پای جان ایستاده اند .
وی همچنین خطاب به دانشجویان حاضر در دانشگاه تهران اظهار داشت : شما دانشمندان آینده کشور هستید که علم را به عنوان ابزار سلطه استفاده نخواهید کردو به گفته بزرگان دینی ما علمی مفید است که در راه اعتلای بشریت و حل معضلات بشری بکار گرفته شود .
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأکید کرد: مدتی است که رهبر معظم انقلاب انگشت تأکید بر رشد توسعه علمی، ارزش علم و فناوری های نوین و حرکت به سوی درنوردیدن مرزهای دانش و کسب رتبه های در خور با شان ایران اسلامی کرده اند که امید است با درک و الزام این تأکیدات انجمن های علمی دانشگاه ها نیز بتوانند در این وسعت سهیم باشند.
همچنین در این برنامه از تندیس شهید دکتر مجید شهریاری توسط معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم پرده برداری شد و بیانیه ای نیز از طرف انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه ها در محکومیت تحریم های اخیر علیه کشورمان قرائت شد و سپس برگزیدگان این جشنواره با حضور خانواده های شهدای جهاد علمی مورد تقدیر قرار گرفتند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *