دکتر علی یوسفی جشنواره حرکت

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به محوریت دانشجویان در برگزاری هشتمین دوره از جشنواره ملی حرکت تصریح کرد: ما حداقل مداخله را در برگزاری این جشنواره داشتیم و این دوره از جشنواره یک تجربه تمام عیار دانشجویی بوده است.

دکتر علی یوسفی در افتتاحیه هشتمین دوره از جشنواره حرکت در دانشگاه فردوسی با بیان این که برگزاری جشنواره حرکت فرصتی است برای نمایش توانمندی‌های انجمن‌های علمی اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند میزبان رقابت سالمی بین هزاران انجمن علمی باشد.

وی ادامه داد: از انجمن‌های علمی پرشمار، تعدادی برگزیده شده‌ و در این دوره از جشنواره دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. در حقیقت جشنواره حرکت نمایشگاهی از دستاوردهای برگزیدگان انجمن‌های علمی است.

یوسفی خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره در سه بخش برگزار می‌شود . بخش اول و اصلی‌ترین قسمت آن مربوط به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انجمن‌هاست که در این دوره علاوه بر انجمن‌های علمی، فن بازار، شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد نیز راه‌اندازی شده‌اند تا انجمن‌های علمی با این مجموعه‌ها بتوانند ارتباط برقرار کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی با اشاره به دومین بخش برگزاری هشتمین جشنواره ملی حرکت گفت: در کنار برگزاری این نمایشگاه ما کارگاه‌های آموزشی با محوریت کارآفرینی برای تشکل‌های علمی برگزار می‌کنیم .

یوسفی تصریح کرد: این دوره از جشنواره چند مزیت خاص دارد و یکی از مزیت‌ها این است که سعی کرده‌ایم ضعف‌های دوره‌های قبل در این دوره وجود نداشته باشد.

دبیر هشتمین جشنواره ملی حرکت خاطرنشان کرد: این جشنواره با محوریت شورای دبیران انجمن‌های علمی راه‌اندازی شده و ما در برگزاری آن حداقل مداخله را داشته‌ایم. علاوه بر این در این دوره از نمایندگان کشورهای دیگر نیز برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آمده و 10 کشور تا کنون در هشتمین دوره شرکت کرده‌اند. همچنین تعدادی از دانشجویان واحد بین‌الملل دانشگاه از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، کره جنوبی و… نیز در این دوره حضور دارند.

یوسفی در خصوص سومین بخش این جشنواره گفت: بخش سوم این دوره مربوط به فن بازار است که بین واحدهای فناور و انجمن‌های علمی ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند تبدیل به یک تجربه فراگیر شود تا در آینده بخش بین‌الملل و فن بازار جشنواره نیز تقویت شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره 140 دانشجو فعال انجمن‌های علمی مشارکت در اجرا داشته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *