نشست خبری نهمین جشنواره حرکت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست خبری نهمین جشنواره ملی حرکت، با حضور دکتر بصیری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی و دبیر نهمین جشنواره ملی حرکت، دکتر حسین خانی؛ سرپرست روابط عمومی، یوسف زاده؛ مدیرکل امورفرهنگی دانشگاه و دبیر اجرایی نهمین جشنواره حرکت به همراه جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه در روز شنبه 27شهریورماه، در محل دفتر معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

دکتر بصیری؛ پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، خدمت مسئولان و اصحاب رسانه خوش آمد گفت و افزود خوشبختانه امسال دانشگاه شهید باهنر میزبان نهمین جشنواره حرکت است و این امر نتیجه جشنواره های داخلی دانشگاه است که دانشجویان ما ابتدا فعالیت های خودشان را در دانشگاه به ظهور می رسانند و سپس در جشنواره های کشوری بهترین خود را ارائه میدهند.

وی متذکر شد: شش جشنواره در تهران تشکیل شد، هفتمین جشنواره در شیراز بود، هشتمین در مشهد و به حول و قوه الهی نهمین کرمان خواهد بود که این باعث افتخار برای استان و دانشگا ه ماست.

دبیر نهمین جشنواره ملی حرکت تصریح کرد: با توجه به اینکه هر سال تعداد بیشتری شرکت کننده در جشنواره حضور خواهند داشت، امسال در نهمین جشنواره حرکت 800 نفر شرکت کننده حضور دارند، که تعدادی از دانشگاه های خارج از کشور هستند و همچنین غرفه فن بازار و دانشگاه علوم پزشکی نیز به این جشنواره پیوسته اند.

وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره حرکت بزرگی است زیرا دانشگاه باید نشان بدهد که جایگاه علم، پژوهش و تحقیق است و نتیجه فعالیت های علمی و پژوهشی است که بحث های فرهنگی و سیاسی را به دنبال خود می آورد و امیدواریم که نتیجه این جشنواره به نفع علم و فرهنگ رقم بخورد.

دکتر بصیری گفت: بیش از 2 هزار انجمن علمی دانشجویی برترین ایده های خود را از بیش از100 دانشگاه برتر و برگزیده کشور در حدود 1000 غرفه نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

 ​وی با اشاره به اینکه دانشگاه های علوم پزشکی نیز به نهمین جشنواره حرکت اضافه شده اند، افزود: در بخش فن بازار، شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه صنعت، در کنار غرفه های ایده های نو دانشجویی، فناوری و دستاوردهای خود را  در بیش از 31 موضوع ارائه می کنند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همچنین گفت: بیش از 70 شرکت در بخش فن بازار در نهمین جشنواره حرکت حضور خواهند داشت، و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور نیاز به رشد و پیشرفت دارد و در راه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می کند، راه باخبر شدن از پیشرفت کشور، برگزاری همین جشنواره ها و فعالیت شرکت های دانش بنیان است و شعار “حرکت عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی با بسترسازی شرکت های دانش بنیان” برای جشنواره انتخاب شده است.

دکتربصیری افزود: استان کرمان میزبان 800 استعداد برتر دانشجویی کل کشور خواهد بود که سفیرانی برای شهرهای خود هستند.

وی اظهار داشت: برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره با مسئولان استان رایزنی کرده ایم و کمک های بسیاری به دانشگاه شده است.

دبیر جشنواره افزود:  باتوجه به اینکه قرار است اردوهای دانشجویان جدید الورود از دانشگاه های اطراف نیز در دانشگاه شهید باهنر برگزار شود و همچنین حضور کسانی که در زمینه کارآفرینی و صنعتی فعال هستند و نمایندگان مجلس و حتی آموزش و پرورش و ..  با احتساب این افراد، بر این باوریم  بیش از 1500 نفر میهمان خواهیم داشت.

 دکتربصیری با اشاره به اینکه محل برگزاری نمایشگاه  فن بازار در تالار افضل کرمانی دانشگاه شهید باهنر خواهد بود، تصریح کرد: افتتاحیه نهمین جشنواره ملی حرکت” سوم مهرماه ساعت 8 الی 10 صبح در محل جایگاه شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر و پس از آن در محل نمایشگاه به استقبال بازدید کنندگان خواهیم رفت، روز دوم ساعت فعالیت نمایشگاه 9 الی 17 میباشد و روز سوم (پنجم مهرماه)   نیز مراسم اختتامه ساعت 8 و 30 دقیقه در تالار ساختمان دانشگاه تحصیلات تکمیلی با حضور میهمانان ویژه و مقامات عالی رتبه کشوری از جمله معاون فرهنگی و مدیر کل فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: در بخش فن بازار دانشگاه های علمی و کاربردی و تحصیلات تکمیلی (هایتک) از استان کرمان غرفه هایی را خواهند داشت.

در پایان دکتر حسینخانی؛ سرپرست روابط عمومی دانشگاه، ضمن سپاس  از دکتر بصیری برای تلاش های شبانه روزی ایشان و حوزه معاونت فرهنگی برای برگزاری چنین جشنواره ای، از اصحاب رسانه و مطبوعات و همچنین پیشکسوتان تشکر کرد و بر اهیت اطلاع رسانی و پوشش کامل رسانه ای درباره جشنواره ملی حرکت تاکید کرد.

دکتر حسینخانی گفت: این یک حرکت بزرگ است که دانشگاه، مطبوعات و رسانه ها را در بر می گیرد است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی این جشنواره بزرگ آنگونه که در خور شان دانشگاه و استان است برگزار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *