هفتمین جشنواره ملی حرکت

مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی حرکت با حضور نمایندگان بیش از 77 دانشگاه  کشور در محل مجتمع فرهنگی فجر دانشگاه شیراز برگزارشد.

 در این مراسم  که صبح امروزدوشنبه 28 مهر  با اجرای آیین  خاص افتتاحیه آغاز شد ، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز با تشریح فعالیت های صورت گرفته برای برپایی جشنوار ه هفتم گفت : دانشگاه شیراز بعنوان اولین میزبان برپایی جشنواره در خارج از دانشگاه های تهران تمام سعی خود را برای برپایی جشنواره ای در خور شأن انجمن های علمی کشور نموده است.

وی خاطر نشان کرد: برپایی این جشنواره نشان دهنده عزم وزارت علوم برای تمرکز زدایی از پایتخت می باشد و دانشگاه شیراز برای اثبات توانمندیهای لازم در خارج از مرکز تلاش شایان توجهی مبذول داشته است.

وی با بیان اینکه این جشنواره میزبان برترین های فعالیت های علمی انجمن های علمی و دانشجویی کشور است ابراز داشت: نزدیک به 500 نفر از دانشجویان و اساتید وکارشناسان سراسر کشور در این مراسم شرکت نموده اند.

لازم به  ذکر است این مراسم با افتتاح رسمی نمایشگاه توسط ریاست دانشگاه شیراز و بازدید ایشان وهیات همراه از غرفه های مختلف همراه بود. همچنین همزمان با این مراسم غرفه انجمن های علمی دانشگاه فردوسی به عنوان یکی از دانشگاه های دارای بزرگترین غرفه ها فعالیت خود را آغاز نمود.دانشگاه تفرش نیز در این جشنواره حضور دارند.

زهرا فرامرزی امروز در حاشیه برپایی این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حاشیه برپایی این جشنواره 81 غرفه آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را از امروز تا سی‌ام مهرماه سال جاری در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اجرایی کردن سیاست تمرکززدایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی مهم‌ترین رویکرد وزارت علوم است، افزود: معرفی دستاوردهای دانشجویان در دو سطح رقابتی و نمایشگاهی و معرفی 104 دانشجوی موفق از جمله اهداف هفتمین جشنواره ملی حرکت است.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی حرکت خاطر نشان کرد: انجمن علمی دانشجویی مجموعه‌ای علمی، پژوهشی است که با حضور دانشجویان نخبه و توانمند در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی با هدف برطرف کردن شکاف میان دانشگاه با صنعت فعالیت می‌کند.

فرامرزی تصریح کرد: اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به‌عنوان سیاست‌گذار و حامی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها در راستای رشد 600 درصدی انجمن‌ها و ارائه دستاوردها، اختراعات، ابتکارات و طرح‌های علمی اقدام به برگزاری سالانه این جشنواره در سطح دانشگاه‌های کشور کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تقدیر از برگزیدگان انجمن‌های علمی دانشجویی سراسر کشور در حوزه‌های آموزشی، ترویجی، پژوهشی، مسابقه‌های علمی و فناورانه و نیز اختراع، ابتکار، نوآوری، کارآفرینی، نشریه، افتخارآفرینی سایت و وبلاگ و انجمن‌های برگزیده از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در هفتمین جشنواره ملی حرکت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *