جشنواره حرکت نخبگان

جشنواره بین‌المللی حرکت، یک رویداد بزرگ در حوزه علمی و دانشجویی است که برای بروز دستاوردها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بیش از ۹ هزار انجمن علمی دانشجویی و ۳۶ اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی در حوزه‌های رقابتی انجمن علمی برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه، مسابقه و محتوای دیجیتال برگزار می‌شود. این رویداد به عنوان یکی از مصادیق رویدادهای نخبگانی تعیین شده است و برگزیدگان این رویداد از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند شد.

با تصویب این مصوبه، برای اولین بار حمایت از فعالیت‌های علمی انجمن‌های علمی دانشجویی برتر، به صورت اعطای اعتبار مالی (گرنت) توسط بنیاد ملی نخبگان به چارچوب مصادیق تعیین شده در آئین‌نامه تأسیس و نحوه فعالیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی حمایت خواهد شد. این امر می‌تواند مشوقی برای همراهی فعال‌تر استادان مشاور انجمن‌های علمی دانشجویی برتر باشد.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان برای تمامی اعضای شورای مرکزی انجمن‌های برتر به صورت گروهی و نه تنها برای دبیر انجمن صورت می‌گیرد. این امر نیز از جمله مصادیق محدود و امیدوارکننده حمایت‌های گروهی و جمعی بنیاد ملی نخبگان است.

از دیگر امتیازاتی که به برگزیدگان جشنواره اختصاص پیدا می‌کند، اهدای لوح تقدیر، جایزه نقدی و لحاظ امتیاز در جداول فعالیت‌های نخبگانی دانشجویان مستعد تحصیلی و دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی است. این حمایت‌ها از برگزیدگان دوره چهاردهم جشنواره حرکت (دوره پیشین) به بعد، صورت خواهد گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *