دکتر زلفی گل حرکت

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در دانشگاه مازندران شرکت کرد. دکتر زلفی گل با بیان اینکه کشورهای دنیا در پی صدور دانش و فناوری نوین خود هستند اظهار داشت: کشوری که در حوزه علم و فناوری دست برتر را دارد، کشوری که هواپیما و هوش مصنوعی و لپ تاپ تولید می‌کند آن کشور با تولید و صدور محصولات در کشورهای دیگر نفوذ خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه کشور ایران اسلامی در تولید علم و فناوری جایگاهی پیدا کند باید به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشیم، ادامه داد: بهترین نوع سرمایه گذاری تولید علم است و برطرف کردن خلأ آموزش معارفی مسئله بسیار مهم محسوب می‌شود.

زلفی گل آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی را در دانشگاه‌ها مهم دانست و گفت: یک انجمن علمی باید با دانش علم سنجی و فن سنجی آشنا باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه دانشجوی ما باید اخلاق علمی را مورد توجه قرار دهد، گفت: آشنایی با تکنیک پیچیده تحقیق نیز باید سرلوحه کار دانشجویان قرار بگیرد.

وزیر علوم کارهای علمی را در دانشگاه‌ها امری اساسی دانست و گفت: تمام نیازهای تحقیقاتی کشور در سامانه ثبت می‌شود و دانشجویان باید با این سامانه آشنا باشند.

این نکات و پیشنهادهای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در راستای توسعه علم و فناوری در کشور است و اهمیت بسیاری دارد. برای رسیدن به جایگاه برجسته‌ای در تولید علم و فناوری، باید به توسعه زیرساخت‌های علمی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و افزایش اخلاق علمی دانشجویان توجه ویژه‌ای شود. همچنین، ایجاد سامانه‌های جامع برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی و همچنین توسعه هوش مصنوعی و اتفاقات جدید علمی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به برپایی جشنواره بین‌المللی حرکت، هدف آن را جریان‌سازی بیان کرد و گفت: برگزیدگان این جشنواره توانستند دیده شوند و پدیده پل ارتباطی ایجاد کنند و لازم است از آنها حمایت شود.

وزیر علوم در پایان از انجمن‌های علمی دانشجویی خواست تا نسبت به معرفی هوش مصنوعی و اتفاقات جدید علمی به دانشجویان اقدام نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *