دکتر سید مهدی سیدی

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه هایی که با معاونت فرهنگی وزارت علوم هماهنگ شده است حمایت از برگزیدگان علمی و فناورانه دانشجویی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به هدف از ایجاد انجمن های علمی دانشجویی خاطرنشان کرد: هدف این است که بتوانیم با ایجاد این انجمن های علمی دانشجویی همدلی و همگرایی و شور و نشاط علمی را در دانشجویان کشور پایدار کنیم و روز به روز آن را افزایش دهیم.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به رشد جشنواره حرکت نسبت به سال های گذشته خاطرنشان کرد: با وجود این انجمن های علمی دانشجویی از یک سطح علمی به سطح بالایی از علم رسیدیم که در این جشنواره نسبت به سال گذشته روحیه خودباوری در دانشجویان بیشتر شده است و کاملا مشهود است.

سیدی درخصوص تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجمن های علمی دانشجویی تأکید کرد: سال گذشته مبلغ 180 میلیون تومان به جشنواره حرکت توسط معاونت علمی ریاست جمهوری کمک شد که امسال این مبلغ 20 درصد افزایش پیدا کرد و امید است در سال آینده این کمک ها بیشتر شود.

وی با اشاره به راهیابی خروجی انجمن های علمی دانشجویی به مراحل بالاتر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر انجمن های علمی دانشجویی به پختگی لازم رسیده اند باید برای ورود آن ها به مراحل بالاتر اقداماتی انجام داد و باید این کارها مورد حمایت قرار بگیرد البته یکی از وظایف اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری حمایت از این انجمن ها است تا کارهایی که نیازهای کشور را تأمین می کند مورد حمایت قرار دهد.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود 10 ستاد توسعه فناوری در این معاونت تصریح کرد: این ستادها نیز مسیری است که ما می توانیم این انجمن ها را از طریق آن مورد توجه و حمایت قرار دهیم از طرفی کانون های دانش و صنعت ما که 60 کانون هستند نیز می تواند برخی از این کارها را مورد حمایت قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران را در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم که کارهای انجمن های علمی دانشجویی را که به مرحله بالا راه یافته اند حمایت می کند.

سیدی با اشاره به اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی نیز گفت: اگر بتوانیم اتحادیه های انجمن های علمی دانشجویی را بیشتر کنیم و فعالیت های آن ها را که در سطح یک دانشگاه انجام می شود را به سایر دانشگاه نیز سوق دهیم آن وقت است که به هدف همگرایی و هم افزایی میان دانشجویان می رسیم و با این اتحادیه ها می توانیم هدفمند تر کار کنیم.

وی خطاب به انجمن های علمی دانشجویان دانشگاه های کشور تأکید کرد: انتظاری که از انجمن های علمی با توجه به آمایش سرزمین داریم با توجه به مشکلات ملی و منطقه ای شناخت این مشکلات به عنوان هدف برای دانشجویان است.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که با معاونت فرهنگی وزارت علوم هماهنگ شده است حمایت از برگزیدگان علمی و فناورانه دانشجویی است که در دستور کار قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *